Tuesday, March 6, 2007

10 bolesnych operacji

Kilka dni temu do drukarni trafił mój kolejny album. Od 17 marca będzie można go kupić w sklepach komiksowych. Już teraz możecie go sobie zamówić u wydawcy (www.timof.pl). Najlepiej z całym pakietem, bo marcowych premier od timofa jest sporo i fajnie się zapowiadają. Po szczegóły zapraszam na stronę wydawcy.

Autora scenariusza "10 bolesnych operacji" - Dominika Szcześniaka (zwanego kiedyś Luckiem), poznałem w październiku 2003. Umówiliśmy się na piwko razem z Hubertem Ronkiem w celu pogadania o mojej pomocy przy Domu Żałoby (komiksowej serii, której pierwszy zeszyt wydano w grudniu 2006). Przy okazji Hubert pokazał ciekawe kadry przedstawiające postaci w ekranach telewizorków. Kadry narysowane gościnnie przez kilku rysowników miały być włączone do komiksu, nad którym pracował Lucek. Od słowa do słowa doszło do tego, że scenariusz trafił w moje ręce. Nie spodziewałem się, że skończę to rysować dopiero w styczniu 2007 roku. W międzyczasie zrobiłem kilkaset stron innych komiksów publikowanych tu i ówdzie. W samym ziniolu poszło chyba coś około setki plansz.
Wśród nich był mój pierwszy komiks rysowany do scenariusza Szcześniaka (i Dennisa Wojdy na doczepkę) - "Mocz w zupie". Dostałem go do narysowania chyba nawet tego samego dnia co scenarek do operek. "Mocz w zupie" był moim pierwszym komiksem, który odbił się jakimś echem w środowisku i był troszkę komentowany. Dwie plansze przedrukowała później Gazeta Wyborcza jako ilustrację do Lubelskiego Tracha. Miałem z tego niezłą frajdę.

Wspominam o "Moczu w zupie" przy okazji "10 bolesnych operacji", bo oba komiksy są jakoś ze sobą związane wspólnym mianownikiem jednej z kluczowych scen. Po premierze komiksu wkleję tu poglądowe wyjaśnienie :) Może przyda się komuś kto bedzie miał ochotę napisać magisterkę o tym komiksie?

Poniżej trzy przykładowe strony. Tak do wglądu. Na zachętę.

















Na trzeciej planszy Dżin Hakman w graficznym ekscesie Wojdy.


Tyle na dziś. Endżoj.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...