Thursday, January 10, 2008

drobiazgi

Co prawda miałem dziś zamieścić ostatni odcinek muzycznego podsumowania roku 2007, ale okazało się że muszę dodać jeszcze jeden albo dwa albumy do zestawienia. Tak więc, listę ulubionych płyt (pięć ostatnich) zamknę kolejnym razem a dziś zapodam klika kolejnych plotek z komiksowego podwórka.


- Ni z tego ni z owego, dostałem się między trzy pyty KRLa. Oberwało mi się srogo. Na swoją obronę mogę dodać, że od czasu gdy deklarowałem że zrywam z szorciakami nie popełniłem żadnego krótkiego komiksu (nowelki z "Antologii Likwidupy" i "Niewinnych dzieci" narysowałem wcześniej). W sumie od tamtej pory jakoś niewiele rysowałem (komiksów), więc to też może być powód.

- W Internetowym Serwisie Komikslandii zawisło komiksowe podsumowanie roku 2007. Co mnie zdziwiło, to zignorowanie oferty timofa w kontekście polskiego ryneczku. Rozumiem, że serwis Komikslandii służy tylko promocji sklepu. Nie mam pojęcia czy w tym sklepie komiksy od timofa są sprzedawane (wiem że były). W sumie mnie to jebie w jaki sposób ktoś zachwala swój stragan, ale zaprezentowana próba ostracyzmu wobec (nomen omen) wydawcy roku, to czystej wody bucówa.

- Marcin Xulm Surma pewien czas temu ruszył ze swoim webkomiksem zainspirowanym falloutem. Projekt jest stale aktualizowany, więc pora na polecankę-macankę. "Vault 12" jak na razie zapowiada się interesująco i co bardzo ważne prezentuje się bardzo profesjonalnie. Świetna stylizacja na zniszczoną książeczkę, miła nawigacja na stronie oraz internacjonalistyczne teksty (znaczy nie po naszemu) zwiastują komiks który ma szansę zaistnieć poza "półświatkiem".

Oby tak dalej!


- No i coś na antypodach Sztuki komiksowej, gdyż pomimo chlubnych wyjątków takich jak wspomniany wyżej V12, polski webkomiks to przewaga nędzy.

Nowa Szokująca Teczka Mutująca. Żenada i amatorszczyzna. Nie sądziłem, że ten komiks może być gorszy. Niestety, po rezygnacji pierwszego rysownika komiks stracił swój jedyny atut. W nowym wydaniu, Mutująca Teczka wraca do niechlubnych początków pierwszej serii. Nie wątpię, że autorzy (Spajder i Joku) mają szansę się rozwinąć ale w tym momencie to jest krok w tył i odcinanie kuponów od ciężkiej pracy Jaszcza, tylko dzięki którego rysunkom dało się ten komiks (od pewnego momentu) oglądać.

Znamienny jest dialog, który wczoraj przyuważyłem na digarcie:
Spajder - Czy mógłbyś narysować tribute dla MT?
Kirkor - Jasne, bardzo lubię rysunki Jaszcza!

13 comments:

Anonymous said...

Świnia jesteś. Chciałem V12 cichcem przekisić aż będzie miało ze 30 plansz a potem triumfalnie pokazać ją światu, a tu nici z niespodzianki :(

A komiksy Timofa buce z metra sprzedają.

Człowiek Potas said...

Vault 12 fajnie wygląda. ale trzeba lubić czytać nie po naszemu. a ja lubię. ale nie umiem. tzn umiem, ale tak żeby przeżyć na ulicy. dwuznaczność niektórych sformuowań, interpretacja, swoista znaczeniowośc i kontekst oraz niezbędny zmysł "wolnego" tłumaczenia tekstu, niekoniecznie o kupowaniu chleba i znajdywaniu drogi do dworca, przerażają mnie na dzień dobry. ale brnę. brnę. bo inaczej nie uświadczę. tylko mam wrażenie, że mi co kilka kadrów coś umyka...

Anonymous said...

Jakie polskie komiksy timofa sprzedaje złodziej z metra, z tych co ukazały się od lata 2007?
Międzyczas? Buty? Morfołaki? Inne?
W sumie wali mnie to, bo dzięki temu odkryłem zniżki Centrum Komiksu.

Anonymous said...

Ano, MTsequel ssie.

Kuba Oleksak said...

Macieju powinneś zatrudnić w poważnym portalu fantastycznycm gildia.pl i, na spółę z KRLem, wspomagać dział newsów zjadliwymi komentarzami, ploteczkami i kometarzami z komiksowego półświatka.

mb said...

no i choj z nową teczką

Jaszczu mógłby alternatywną wersję rysować ze Sztyborem, bo to naprawdę dobry jest patent
ale z tego co wiem, chyba na to się nie zanosi :(

Anonymous said...

od dwoch ostatnich wpisow zaczynam byc fanem Twojego blogaska
;D

Anonymous said...

Dajcie nam czas.

Przemek robił dobre ilustracje, więc jeszcze będą z niego ludzie.
Ja też się staram. Jak widać, musimy się dotrzeć.
A co do innych twórców i alternatywnych historii, no, to przecież mają własne postaci.

Anonymous said...

ale spajder nie chodzi o rysownika!!!! ty nie rozumiesz chodzi o to ze MT to chujoblaszka jest jedyną jej "zaletą" jest były już na szczęście rysownik

Anonymous said...

Dobrze rozumiem.
Nie raz byłem krytykowany za MT, ale i dobro słowo się zdarzyło. Piotrek rysował ją coraz lepiej i albumowe odcinki (2 ostatnie) są narysowane praktycznie rewelacyjnie.
Co do scenariusza, robię go, czy się komuś podoba czy nie. Strona internetowa jest dla tych, którzy MT lubią i wierzą w nowy skład. Jeśli nie lubisz, rozumiem to i życzę szerokiej drogi.

Rybb said...

xulm świetnie wymiata, co do MT to kurna nie wiem, bez Jaszczebia to jak
terminator bez arniego, pozdrawiam i zapraszam do siebie

Anonymous said...

Pisanie, że Timof to wydawca roku, jest taką samą niesprawiedliwością wobec KG czy Egmontu, jaką stosuje Komikslandia wobec Timofa.
Spoko, Timof promuje Polaków, wydaje fajnych autorów, dla których jest jedyną drogą promocji. Wielki szacunek dla niego, za to co robi.
Ale bądźmy szczerzy, zarówno KG jak i Egmont, wydają lepsze komiksy.
Podczas gdy Timofowi często zdarzają sie wpadki edytorskie jak i jakościowe, to kazdy komiks KG okazuje się wspaniałą rzecza pod względem artystycznym, ale tez edytorskim.
Dlatego Macieju, trochę więce dystansu.

Anonymous said...

Drogi maciek.ku, a co jest niesprawiedliwego w głoszeniu wyników plebiscytu MFK? To jest podawanie czystej informacji. Fakt jak ktoś ma duże złej woli, jak ty, to ją oczywiście demonstruje. Więc czekamy na jakiś plebiscyt, który ogłosisz i w nim wygrają Ci, których uważasz za najlepszych. Miejmy nadzieję, że nie ukryjesz się wtedy za anonimowym nickiem, jak ja.
Odnosisz się jednak do czegoś innego, czyżbyś wiedział coś więcej niż my? Chcesz nam może zasugerować, że powody rezygnacji z komiksów Timofa przez Komikslandię, to wybór artystyczny? Jakoś mi się w takie brednie, jak sugerujesz, nie chce mi się wierzyć!
Więc bądźmy szczerzy: Idź nażryj się szpinaku Yukiko!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...